Meer Facebook Volgers Met Handige Tips!

Meer Facebook volgers

Wanneer je een Facebook bedrijfspagina aanmaakt, doe je dit natuurlijk met een specifieke reden. Voor veel ondernemers is deze reden het creëren van een grotere online zichtbaarheid, waarbij volgers in klanten omgezet worden. Klinkt dit herkenbaar voor jouw bedrijf, maar weten jullie niet hoe jullie meer volgers op Facebook krijgen? Lees dan zeker deze blog waarin we je handige tips geven.

Een facebook bedrijfspagina beginnen

Het gebruiken van een persoonlijk Facebook profiel voor zakelijke informatie kan tegenwoordig voor problemen zorgen. Facebook is bezig met persoonlijke profielen die worden gebruikt als bedrijfspagina’s te verwijderen wegens schending van de community regels. Hoogstens tijd dus om (wanneer je dit nog niet hebt gedaan) aan de slag te gaan met een Facebook bedrijfspagina.

Enkele voordelen van een Facebook bedrijfspagina:

  • Facebook inzichten geven je extreem veel waardevolle informatie over jouw doelgroep.
  • Je hebt geen limiet van maar 5000 vrienden
  • Een bedrijfspagina ziet er professioneel en betrouwbaar uit
  • Je krijgt toegang tot al de advertentiemogelijkheden
  • Je hebt de mogelijkheid om meerdere paginabeheerders toe te voegen en rollen te verdelen. Hierdoor hoef je niet zomaar iemand jouw wachtwoord te geven om toegang tot de pagina te verlenen.

Zoals je leest zijn er voldoende voordelen van een Facebook bedrijfspagina in vergelijking met een persoonlijk profiel. Het aanmaken van een Facebook bedrijfspagina is erg simpel, het enige wat je hier voor nodig hebt is een persoonlijk profiel. Binnen enkele minuten kun je een mooie en professionele pagina creëren waar klanten naartoe kunnen om gemakkelijk bedrijfsinformatie, reviews en foto’s te bekijken. 

Wat is het verschil tussen likes en volgers op Facebook?

Momenteel hebben pagina bezoekers de mogelijkheid om jouw bedrijfspagina op Facebook te liken of te volgen. Dit klinkt wat verwarrend, want wat houdt nu wat in? Wij zochten het voor je uit.

Wanneer iemand jouw bedrijfspagina een like geeft, wordt deze persoon automatisch op de hoogte gehouden via zijn meldingen over alle updates en laat deze persoon zien dat ze jouw pagina steunt. Dit staat dan zelfs aangegeven op het persoonlijke profiel van diegene. Zit iemand hier niet op te wachten? Dan kun je kiezen om enkel de bedrijfspagina te volgen. Hierbij zie je wel updates van het bedrijf in je nieuwsfeed verschijnen, maar deel je het nergens anders. 

Zo kan het dus voorkomen dat je een pagina wel volgt, maar niet liked. En net zo goed andersom, dat je wel deelt met anderen dat je het bedrijf steunt, maar het niet volgt omdat je gek wordt van de commerciële posts op je nieuwsfeed.

Meer volgers op Facebook krijgen

Groeien op een platform als Facebook kan nog steeds, maar er komt zeker wel wat geduld bij kijken. De onderstaande 6 tips zullen je helpen om meer volgers op Facebook te krijgen en te groeien in je engagement (betrokkenheid).

Gebruik de 80/20 regel

Wanneer het gaat om content, vindt geen enkele persoon het leuk om alleen maar reclame spotjes te zien. Je moet mensen een reden geven om jouw bedrijfspagina te volgen. Wij raden je aan om met de 80/20 regel te werken. Deze regel houdt in dat je 80% van de content focust op marketingmateriaal en 20% fun. Hoe gekker de foto (binnen de bedrijfslijnen) des te meer views het oplevert. Durf hierbij net een stapje verder dan de concurrent te gaan en haal inspiratie uit andere pagina’s.

Misschien iets waar je jezelf in eerste instantie even over heen moet zetten, dat posten van fun-content, maar het werkt echt! Hang een fun-factor op aan jouw bedrijfspagina, dan zullen de likes, volgers en reacties vanzelf een stuk groeien. 

Deel jij ook wel eens bedrijf gerelateerde posts op je persoonlijke account? Dan ben je goed bezig! Het delen van bedrijfsposts kan zorgen voor meer volgers op Facebook. Gebruik ook hier de 80/20 regel voor, maar pas hem net andersom toe. Plaats 80% fun-content en 20% bedrijf gerelateerde zaken. Veel mensen zitten namelijk niet op deze posts te wachten. Met behulp van de 80/20 regel krijgen mensen geen nare gevoelens bij het merk, maar worden ze wel langzaam aan nieuwsgierig naar de pagina.

Laat zien wie je bent als mens

Durf je gezicht te laten zien op Facebook! Men zegt niets voor niets “people buy from people”. Maak informatieve video’s waar een kijker het personeel achter het bedrijf beter leert kennen en laat kijkjes achter de schermen zien. Dit zorgt ervoor dat jouw bedrijf een menselijk aspect krijgt.

Deze video’s hoeven heus niet perfect en krampachtig te zijn. Sterker nog, des te meer foutjes of grapjes er worden gemaakt, des te natuurlijker de video overkomt. Dit houdt natuurlijk niet in dat de video’s onprofessioneel moeten worden. Wij begrijpen best dat de video’s van een accountantskantoor serieuzer moeten zijn dan die van een kapsalon. Probeer hier de juiste balans voor jouw bedrijf in te vinden.  

Creëer betrokkenheid

Om meer volgers op Facebook te krijgen moet je de betrokkenheid op je pagina zoveel mogelijk omhoog proberen te krijgen. Hierdoor wordt jouw content sneller aan derden laten zien, iets wat je als bedrijfspagina natuurlijk graag hebt. 

Enkele manieren om de betrokkenheid onder posts te stimuleren:

  • Stel een vraag aan het einde van de video of in de tekst
  • Maak gebruik van een poll, of een vraag sticker in je story
  • Tag partners of bedrijven waar je mee samenwerkt in posts

Hou ook zeker de Facebook statistieken in de gaten. Wanneer je merkt dat bepaalde posts een hogere betrokkenheid dan anderen hebben is het slim om hier op verder te borduren. Zo maak je de content steeds beter en de betrokkenheid steeds hoger. 

Like & win acties

Een van de meest voorkomende manieren om meer volgers op een Facebook bedrijfspagina te krijgen is toch wel de like (of in dit geval follow) & win acties. Iedereen heeft deze al wel een keer op zijn of haar persoonlijke tijdlijn voorbij zien komen. Als bedrijf geef je een product, geldbedrag of service weg aan iemand van jouw volgers. Het enige wat je als deelnemer hiervoor hoeft te doen is de pagina te volgen, het bericht liken en een van je vrienden te taggen.

Mensen zijn gek op winacties en zullen massaal onder jouw post reageren. Niet alleen zorg je hierdoor voor meer volgers, maar doordat je de deelnemers een vriend laat taggen zorg je ook voor meer naamsbekendheid op het platform. Maak voor de winactie een opvallende post (met foto of video) en vermeld de voorwaarden en einddatum. Wanneer de einddatum voorbij is kun je een winnaar uit de reacties uitkiezen en in de post vermelden (door middel van de bewerking optie) dat de winactie gesloten is.

Facebook aanbiedingen

Met een Facebook bedrijfspagina heb je ook direct toegang tot Facebook aanbiedingen. Momenteel worden deze nog maar weinig ingezet, maar laat je dit absoluut niet ervan weerhouden. Facebook aanbiedingen kunnen namelijk zeker zorgen dat je snel meer volgers op Facebook erbij krijgt.

 Met Facebook aanbiedingen kun je bijvoorbeeld een korting aanbieden aan je volgers op Facebook. Wanneer volgers ingaan op deze aanbieding, zullen hun vrienden dit ook zien op hun tijdlijn. Hierdoor groeit zowel de interactie op je pagina, als je bereik. 

Meer Volgers kopen via Likes-kopen

Lukt het je ondanks de bovenstaande tips maar niet om meer volgers op Facebook te krijgen en wil je jouw bedrijfspagina een boost geven? Dan kun je er ook voor kiezen om volgers voor het kanaal te kopen. Let er wel op waar je dit doet, veel websites werken met slechte nep volgers die snel opvallen. Likes-kopen werkt enkel met kwalitatief goede volgers die je moeilijk van nep kunt onderscheiden, waardoor jouw bedrijfspagina sneller een hoog plekje krijgt in het Facebook algoritme en de pagina makkelijker te vinden is.

Content ideeën voor Facebook bedrijfspagina

Door een hoog aantal aan bedrijfspagina’s op Facebook krijgt niet iedere post die je plaatst de exposure en betrokkenheid die het verdient. Hiervoor moet je opvallen met je content, maar dat is best lastig wanneer je geen inspiratie hebt. Bekijk de volgende content ideeën voor Facebook eens, wie weet inspireert het je om aan de slag te gaan met een nieuw idee.

  • Plaats een poll: deze zijn makkelijk te maken en zorgen voor een hoge betrokkenheid.
  • Ga aan de slag met een diavoorstelling: deze worden meer gepusht door Facebook.
  • Gebruik humor: probeer jouw doelgroep te laten lachen en haak in op trends.
  • Ga in op gebeurtenissen binnen jouw vakgebied: bespreek nieuws binnen jouw branche.
  • Tutorials: laat zien hoe mensen jouw producten het beste kunnen gebruiken.
  • Tips en tricks: leer mensen iets bij over een onderwerp binnen jouw vakgebied.
  • Keuzes: laat 2 producten zien en vraag welke de kijkers beter vinden/liever kiezen.
  • Day at the office: laat zien wat een personeelslid zoal dagelijks bezig houdt.
  • Samenwerkingen: ga jij in zee met een nieuwe partner? Zorg dan zeker dat je dit deelt.

Met de juiste content, geduld en creativiteit zul je zien dat het zeker mogelijk is om meer volgers op Facebook te krijgen. Wil jij ook weten hoe je meer likes ontvangt? Bekijk dan deze blog eens waarin we handige tips hierover bespreken en laat je inspireren.

Laat een reactie achter

Scroll naar boven