Meer likes op Facebook, dat hoeft echt niet zo ingewikkeld te zijn. Het enige wat je hier voor nodig hebt is een laptop, geduld en wat tijd. In deze blog lees je hoe je meer likes op Facebook kunt krijgen, waarbij we focussen op een Facebook bedrijfspagina.
Meer likes op Facebook gratis
In de onderstaande tips geven we je ideeën hoe je meer likes op Facebook gratis kunt krijgen. Het enige wat je hiervoor moet inleveren is tijd en geduld. Meer likes op Facebook draait namelijk om de kwaliteit van content die je plaatst. Belangrijk hierbij is dat je voor jezelf realistische doelen stelt, je Facebook bedrijfspagina zal moeilijk in één keer viraal gaan en met duizenden likes groeien.
Plaats kijkjes achter de schermen
Mensen zijn absoluut gek op kijkjes achter de schermen binnen jouw bedrijf. Dit geeft hen het gevoel dat ze het team en het bedrijf beter leren kennen, waardoor de vertrouwensband groeit. Daarbij voegt het liken van de Facebookpagina nu echt iets toe; ze krijgen leuke content te zien die ze anders mislopen.
Enkele content ideeën voor dit concept:
- Deel een foto van een EHBO cursusdag
- Laat weten wanneer een personeelslid zoveel jaar in dienst is
- Laat zien hoe pakketten worden ingepakt, of een ander deel van de logistiek
Vertel verhalen in plaats van marketing kreten
Een veelgemaakte fout op Facebook; er worden enkel marketing kreten en slogans bij foto’s gedeeld, zonder enige beleving aan de content toe te voegen. Het vertellen van verhalen is één van de meest fundamentele communicatiemethoden en werkt enorm goed op Facebook, zonde dus om hier niet op in te spelen.
Door een verhaal te vertellen bij je foto of video, zorg je dat je de lezer meeneemt in je visie en laat je hen iets voelen. Erg belangrijk wanneer je wil dat lezers later nog eens op je Facebook pagina terug komen. Daarbij is de kans groter dat een volger jouw content met derden deelt wanneer het een mooi verhaal vertelt.
Maak vooraf een contentkalender
Door 1x in de maand een contentkalender voor Facebook te maken, zorg je dat je genoeg verschillende soorten content plaatst waar echt goed over na gedacht is. Je zult niet meer likes op Facebook krijgen wanneer je enkel advertenties plaatst. Denk ook na over ander soort content, die je engagement zullen verhogen en kijkers inspireert.
Een contentkalender maak je gemakkelijk zelf in Excel. Aan de zijkant voer je de datums in waarop je een post wil plaatsen, samen het type content (lifestyle, product, engagement), de foto (of naam van de video) en het bijschrift dat er boven moet worden geplaatst. Doordat je dit in één rits achter elkaar doet, zorg je dat je in een flow raakt en zeker weet dat je jouw kijkers niet verveelt met steeds dezelfde content.
Plan je berichten
Door je berichten in te plannen met de GRATIS Facebook planner zorg je dat je consistent upload op de Facebook bedrijfspagina. Zo heb je meer tijd om te spenderen met je volgers en bouw je een betere band met hen op. Door continue aan deze band te werken zullen ze eerder bereid zijn om aan mond-op-mond reclame te doen of de pagina zelfs te delen.
Daarbij zorgt consistent uploaden ervoor dat het Facebook algoritme je beter opneemt en je daardoor hoger bij volgers in de feed verschijnt. Des te hoger jouw bericht bij volgers staat, des te groter de kans is dat er veel op gereageerd wordt (en daarmee het bericht weer wordt verspreid naar derden).
Bestudeer je Facebook statistieken
Aan de hand van jouw Facebook pagina statistieken kun je zien wat voor content er wel of niet goed werkt. Zo zie je makkelijk in wat de beste tijd is om content te plaatsen, welke berichten er zorgden voor de meeste betrokkenheid en wat de beste berichten van de afgelopen periode waren.
Om meer likes op Facebook te krijgen is de interactie op jouw content de allerbelangrijkste graadmeter. Stel voor jezelf elke maand nieuwe doelen en blijf je content verbeteren en uitbreiden tot dat je deze doelen behaald hebt.
Link naar je bedrijfspagina in je persoonlijke profiel
Op jouw persoonlijke Facebook profiel kun je onder het kopje info een werkgever invoeren. Door hier jouw bedrijfspagina te taggen kunnen nieuwsgierige mensen op deze manier doorgestuurd worden naar de bedrijfspagina. Daarbij wordt deze ‘info update’ automatisch ook gedeeld met jouw vrienden. Dit is een simpele manier om meer likes op je Facebook bedrijfspagina te krijgen.
Plaatst content met betrekking tot een veelbesproken onderwerp
Het Facebook algoritme zet berichten over een veelbesproken onderwerp bovenaan het nieuwsoverzicht van jouw volgers. Dit is de reden waarom je vaak veel vergelijkbare berichten van verschillende vrienden in jouw nieuwsoverzicht voorbij ziet komen. Facebook doet dit door bepaalde berichten met een veelbesproken onderwerp als ‘belangrijk’ te labelen, zodat ze op deze manier zorgen dat je langer op hun platform blijft.
Maak hier met jouw bedrijfspagina slim gebruik van, haak in op veelbesproken onderwerpen en koppel ze (daar waar het kan) aan jouw bedrijf of product.
Plaats de Facebookpagina in de handtekening van je mail
Mail jij vaak met klanten of opdrachtgevers? Dan is het een kleine moeite om jouw Facebook bedrijfspagina in je handtekening te vermelden. Voor het maken van een opvallende handtekening zijn verschillende online tools via Google te vinden, waarbij je binnen enkele minuten een handtekening hebt met al je social media kanalen en persoonlijke gegevens er in verwerkt. Super handig!
Gebruik humor
De laatste handige tip om meer likes op Facebook gratis te krijgen is door het gebruik van humor. Humor werkt vaak goed omdat bezoekers op het platform graag geëntertaind willen worden. Door op een grappige manier in te spelen op gebeurtenissen binnen jouw branche, zul je zeker in likes groeien.
Meer likes op Facebook betaald
Naast dat je meer likes op Facebook gratis kunt krijgen, zijn er ook zeker betaalde mogelijkheden om je bedrijfspagina te laten groeien. In deze blog gaan we dieper in op drie van deze opties; Facebookadvertisement, winacties en het kopen van likes.
Facebookadvertisement
Facebook biedt verschillende soorten advertentie mogelijkheden aan in Nederland. Zo kun je voor normale advertenties kiezen, maar ook gesponsorde stories, zoekresultaten en specifiek één pagina post belichten. Welke soort advertentie geschikt is voor jou, hangt af van je budget en je doelen. Wanneer dit enkel is om meer likes op Facebook te krijgen kun je het beste kiezen voor de pagina posts (page posts ads).
Deze page posts ads verschijnen zowel op (mobiele) nieuwsoverzichten als aan de zijkant van Facebook pagina’s in de desktopversie. Je kunt hierbij 90 karakters aan tekst kwijt en een foto of video en link.
Winacties organiseren
Verloot een leuke prijs onder de mensen die jouw Facebook liken! Dit hoeft geen eens een grote prijs te zijn, veel mensen zijn al blij met een leuke gadget, iets lekkers of iets uit je eigen assortiment. Dit laatste heeft natuurlijk de voorkeur, aangezien je dan ook nog eens jouw product bij een nieuwe groep mensen onder de aandacht brengt.
Maak een opvallende mooie post met in grote letters het woord WINACTIE er bij vermeld, en zet in de voorwaarden dat de persoon het moet liken en delen in hun stories. Moet jij eens kijken hoe snel jouw likes zullen groeien.
Handige tip van ons: vermeld altijd de einddatum ook duidelijk bij je post, zodat mensen weten wanneer de winnaar bekend wordt gemaakt en ze niet na maanden nog op de post reageren.
Meer likes via likes-kopen
Krijg meer likes op je Facebook bedrijfspagina door het kopen van likes! Wist je dat veel bedrijfspagina dit trucje gebruiken om een kickstart te geven aan hun pagina? Een pagina met weinig likes komt namelijk niet echt aantrekkelijk of betrouwbaar over. Door likes te kopen via Likes-kopen heb je te maken met kwalitatief goede likes, die niet van nep te onderscheiden zijn. Wil je hier meer over weten? Klik dan hier, dan vertellen wij je er nog iets meer over.
Veel gestelde vragen over Facebook likes
Wat is het verschil tussen Facebook likes en Facebook volgers?
Als iemand ervoor kiest om een pagina te volgen, krijg diegene iedere keer een melding als er een nieuw bericht wordt geplaatst. Als iemand jouw pagina liked komen de berichten wel in hun nieuwsoverzicht, maar krijgt diegene geen specifieke meldingen.
Hoe krijg ik meer likes op Facebook profielfoto?
Om meer likes op je Facebook profielfoto te krijgen, zul je moeten zorgen voor een kwalitatieve leuke foto. Dit houdt in dat het een scherpe foto moet zijn die goed binnen het kader past. Veel bedrijven kiezen voor een bedrijfslogo, maar laten we eerlijk zijn, heel inspirerend of leuk is dat niet. Kijk eens verder dan dat en plaats een foto van de winkel of het team.
Al met al is het krijgen van meer likes op Facebook dus zeer goed te doen wanneer je er tijd en energie in steekt. Ga jij de aankomende periode serieus met Facebook aan de slag? Lees dan ook deze blog eens waar we je laten zien wat de beste manier is om je Facebook groep te promoten. En Probeer onze geheim weg!