Hoe Vergoot LinkedIn Volgers Effectief? Het aantal LinkedIn volgers vergroten van je zakelijke LinkedIn pagina geeft vele voordelen. Niet alleen draagt het vergroten van het aantal volgers bij aan een beter organisch bereik, ook zorg je voor het opbouwen van je eigen online community en naamsbekendheid. Wil jij ook jouw LinkedIn bereik vergroten? Gebruik dan zeker de 14 tips in deze blog ter inspiratie voor jouw bedrijfspagina.
LinkedIn bereik vergroten
Dat je de stap hebt genomen om een bedrijfspagina op LinkedIn aan te maken, is al super goed. Het is een gratis manier om meer online zichtbaarheid te creëren en komt professioneel over. Toch blijkt het aantal LinkedIn volgers vergroten voor de meeste ondernemers makkelijker gezegd dan gedaan. Wij gaan je door middel van de onderstaande tips een handje helpen!
Goed om te weten; deze tips zijn bruikbaar voor alle bedrijfspagina’s, dus ook voor een bedrijfspagina die pas net is aangemaakt.
Tip 1: Benoem contacten in je posts
Een gemakkelijke manier om ervoor te zorgen dat jouw posts vaker worden gedeeld door derden is door het benoemen van contacten in je posts. Doe dit uiteraard alleen wanneer het bij de post past, anders komt het raar over. Ben je bijvoorbeeld bij een klant op bezoek geweest om iets in te meten? Maak dan een foto van de voor en na situatie en bedankt de klanten voor het vertrouwen. Door één of meerdere contacten in je post te vermelden, ontvangen zij een notificatie en zijn ze sneller geneigd om de post te delen of een reactie achter te laten.
Wanneer de contacten ervoor kiezen om de post delen, komt jouw content voor de neus van een hele groep nieuwe mensen die wellicht ook wel interesse hebben in jouw product of dienst. Een win- win situatie; jij hebt nieuwe content en vergroot je aantal weergaven in één klap.
Tip 2: Probeer verschillende lengtes tekst uit
Dagelijks wordt er een enorme hoeveelheid content op LinkedIn geplaatst door verschillende bedrijven. Jij moet ervoor zorgen dat jouw content er uit springt en de aandacht van de kijkers trekt. Dit doe je door te experimenteren met korte en lange teksten. Wat spreekt jouw doelgroep het meeste aan? Waar krijg je de meeste reacties op?
Daarbij is het goed om te weten dat LinkedIn maar 150 woorden laat zien van jouw tekst in een post. Wanneer jouw tekst langer is dan dit aantal, moet de lezer op ‘meer weergeven’ drukken om het stuk tekst af te lezen. Zorg dus dan deze 150 woorden pakkend genoeg zijn en start met iets dat opvalt.
Tip 3: Optimaliseer je SEO
Wist je dat LinkedIn ook aan SEO doet net zoals Google? Door middel van relevante keywoorden te gebruiken in je pagina informatie, alle bedrijfsgegevens in te vullen en relevante en interessante content te plaatsen die jouw doelgroep graag ziet zorgt zowel LinkedIn als Google dat je beter vindbaar bent.
Tip 4: Plaats consistent
Wanneer je wekelijks consistent informatieve en goede content plaatst zorgt LinkedIn ervoor dat jouw berichten bovenaan de feed van gebruikers komt te staan. Indirect zorgt dit ervoor dat je meer kans maakt op een reactie of like, waardoor je bereik groter wordt.
Lukt het je maar niet om consistent te posten? Maak dan 1x per maand een contentkalender voor jezelf waarin je alle content voor die maand al klaar zet. Op deze manier hoef je niet elke week te bedenken wat je moet plaatsen en zorg je voor een stok achter de deur.
Tip 5: Gebruik de juiste hashtags
Instagram en Twitter zijn zeker niet de enige platformen waarbij hashtags belangrijk zijn. Wanneer je een bericht zonder hashtag op LinkedIn plaatst, komt het enkel bij jouw volgers terecht. Terwijl wanneer je ervoor kiest om wel 3 tot 5 hashtags toe te voegen, dit bij een hele nieuwe groep mensen terecht komt.
Doordat LinkedIn gebruikers vaak zoeken op hashtags, verschijnt jouw content voor de juiste doelgroep. Op deze manier heb je dus te maken met kwalitatieve leads. Let er wel op dat je redelijk algemene hashtags gebruikt die binnen je niche en product of diensten vallen, aangezien deze het meest worden bekeken.
Tip 6: Ga aan de slag met video
Steeds meer platformen geven de voorkeur aan video over teksten of foto’s, en zo ook LinkedIn. Wanneer jij een video deelt, zal deze sneller en hoger door het algoritme van LinkedIn verspreid worden. Daarbij valt video ook meer op bij kijkers, waardoor ze sneller geneigd zijn om er op te reageren. Dit zorgt er weer voor dat jouw content ook met derden gedeeld wordt.
Tip 7: Start een campagne met volgeradvertenties
Deze tip is voor gebruikers die al bekend zijn met LinkedIn advertenties: Voer met je bedrijfspagina een dynamische advertentiecampagne met de indeling Volgeradvertentie. Dit is één van de advertentiemogelijkheden binnen het LinkedIn platform wat vaak wordt onderschat. Door gebruik te maken van deze krachtige targeting mogelijkheid, zal jouw LinkedIn bereik flink vergroten.
Heb jij nog niet met LinkedIn advertenties gewerkt? Dan raden wij het je eerst aan om hier enkele video’s of artikelen over te lezen, voordat je met Volgeradvertenties aan de slag gaat.
Tip 8: Deel vacatures op de pagina
LinkedIn wordt door veel mensen ingezet bij het vinden van een nieuwe baan. Als bedrijf kun je hier erg goed op inspelen door zelf ook vacatures op je pagina te delen. Niet alleen zal jouw LinkedIn bedrijfspagina nu hoger op Google vindbaar zijn, maar je trekt ook een hele nieuwe groep mensen aan; namelijk niet alleen klanten, maar ook toekomstig talent!
Daarbij kan het ook geen kwaad om je volgers zelf te laten weten dat je op zoek bent naar talent binnen jouw vakgebied. Wie weet kent een volger wel iemand die perfect binnen jouw bedrijf past en scheelt het je zelf een zoektocht.
Tip 9: Nodig je connecties uit
Iedere maand krijgt een bedrijfspagina 100 credits die paginabeheerders kunnen gebruiken om hun connecties gratis uit te nodigen. Dit is een makkelijke manier om jouw LinkedIn volgers te vergroten. Let er wel op dat je niet zomaar iedereen uitnodigt, anders ben je zo door je credits heen en moet je weer een complete maand wachten. Kies enkel mensen waarvan je inschat die de pagina wel zouden volgen. Doen ze dit? Dan krijg jij jouw credit weer terug en kun je weer een ander uitnodigen!
Tip 10: LinkedIn stories
Deel op je persoonlijke LinkedIn pagina stories met de hoogtepunten van de bedrijfspagina. LinkedIn stories worden vaak door meer mensen bekeken dan de posts zelf, en wekken doordat je bedrijfsupdates plaatst interesse bij de kijker. Zo kun je bijvoorbeeld een voor-foto plaatsen van een project, en in je story vermelden dat als de kijker het eindresultaat wil zien, ze op de bedrijfspagina moeten kijken.
Hiermee stuur je een nieuwe groep mensen naar de bedrijfspagina die hopelijk ook direct de pagina zullen volgen. Dit kun je ook aan andere collega’s vragen om te doen, waardoor deze groep nog groter wordt.
Tip 11: Bedrijfskaartjes
Gebruiken jullie bedrijfskaartjes? Dan kun je daar tegenwoordig heel veel informatie op kwijt, waaronder het prachtige LinkedIn logo! Hierdoor worden mensen getriggerd om eens een kijkje te nemen op de bedrijfspagina.
Ook komt het tegenwoordig vaak voor dat bedrijven werken met QR-codes op bedrijfskaartjes of informatie folders. Hierdoor hoeven geïnteresseerden je niet meer op te zoeken, maar kunnen ze de QR-code scannen waardoor ze direct op de LinkedIn bedrijfspagina terecht komen. Dat is pas handig!
Tip 12: Analyseer de pagina’s van je concurrenten
Doe inspiratie op door te analyseren wat voor content er bij de concurrentie goed werkt. En nee, wij bedoelen nu niet dat je hun content één op één moet kopiëren. Maar je kunt wellicht wel zien wat voor soort content er bij jouw doelgroep aanslaat. Zijn dit lange of korte teksten? Doen ze veel met video? Of laten ze veel resultaten zien?
Aan de andere kant is het ook handig om te bekijken wat ze juist nog niet doen. Hierdoor kun jij als enig bedrijf iets bieden wat de andere pagina’s niet laten zien. Ga met deze informatie slim om en hou anderen zeker in de gaten.
Tip 13: Voeg de LinkedIn pagina toe aan uw website
Zorg dat alle social media kanalen op de website zelf ook te vinden zijn door handige icoontjes in de boven of onder hoek te plaatsen. Wanneer potentiële klanten al op je website zitten, zijn ze sneller geneigd om je ook even op social media te volgen. Niet alleen om meer over het bedrijf te weten te komen, maar ook omdat ze je dan later makkelijker kunnen vinden.
Tip 14: Kickstart je bedrijfspagina via Likes-kopen
Kom je maar niet aan meer volgers? Of heb je niet veel tijd te investeren om jouw LinkedIn volgers te vergroten? Dan kun je er altijd voor kiezen om volgers te kopen via Likes-kopen. Als professioneel platform werken we met kwalitatieve volgers, die niet van nep te onderscheiden zijn. Op deze manier hoef je niet te vrezen om imagoschade op te lopen en kom je door de hogere hoeveelheid volgers meer betrouwbaar over.
Met deze 14 tips moet het je zeker lukken om jouw LinkedIn volgers te vergroten. Wil jij meer weten over hoe je jouw LinkedIn bedrijfspagina kunt optimaliseren? Bekijk dan ook zeker deze blog waar we dieper ingaan op het correct opzetten van een LinkedIn bedrijfspagina.