Iedereen maakt fouten. En fouten maken is heel natuurlijk. Dat is hoe we als mens leren.
We kunnen zelf fouten maken en daarvan leren.
Maar we kunnen er ook voor kiezen om te leren van andermans fouten.
Dit is een veel effectievere manier van leren.
Deze vier fouten zijn door alle influencers wel een keer gemaakt.
Het mooie is dat ze ervan geleerd hebben en daardoor nu succesvol zijn.
Deze vier fouten kunnen desastreus voor de groei van je social media profiel zijn.
We willen er daarom zeker van zijn dat je ze weet, zodat jij deze fouten voortaan kan voorkomen!
Want jouw groei op social media is het belangrijkste.
1. Niet consistent zijn
Veel wannabe influencers posten een paar keer achter mekaar iets in de hoop dat ze direct erkenning krijgen.
Als na een week of twee blijkt dat hun groei niet hard genoeg gaat, geven ze op.
De oplossing: groei gebeurt consistent en heeft tijd nodig.
2. Alleen focussen op het aantal volgers
Veel (wannabe) influencers focussen alleen op het aantal volgers en vergeten daarbij dat engagement ook belangrijk is.
Engagement wordt bedoelt met likes, views en reacties.
Met meer volgers komen niet gelijk meer likes en views.
Oplossing: focus ook op engagement.
3. Focus op kwantiteit in plaats van kwaliteit
Een andere grootgemaakte fout is teveel focussen op kwantiteit in plaats van kwaliteit.
Natuurlijk is kwantiteit ook belangrijk, maar zonder kwaliteit bereik je niks.
Je wilt volgers hebben die engagen.
Oplossing: maak gebruik van kwalitatief goede engagement.
4. Niet gebruik maken van cross promoten
Veel influencers maken de fout door slechts op een social media platform actief te zijn.
Zonde, want juist actief zijn op meerdere platformen kan zorgen voor EXPONENTIËLE groei.
Oplossing: focus op cross-promoten en bouw social media presence op meerdere social media platformen.
Dit waren de 4 meest desastreuse fouten gemaakt door influencers.
Hopelijk heb je er wat van geleerd.
Als jij nog een andere fout weet, laat het gerust hieronder in de reacties weten!