Een Facebook evenement is een pagina die je kunt aanmaken wanneer je een event gaat organiseren. Zodra je deze pagina hebt aangemaakt kunnen mensen op “aanwezig” of “geïnteresseerd” klikken. Op die manier krijg je een duidelijk overzicht van hoeveel mensen er ongeveer aanwezig zullen zijn.
Om je evenement succesvol te maken moet je een aantal dingen ondernemen. De Facebook-event pagina aanmaken is stap 1, maar daarna volgen er nog veel meer stappen als je wilt dat het evenement slaagt.
In dit artikel gaan wij uitleggen hoe je van je Facebook event een succes kan maken.
Stap 1: Facebook evenement aanmaken
Zoals wij net al hebben verteld moet je een pagina aanmaken. Tijdens het aanmaken van deze pagina is het belangrijk dat je de basisinfo niet vergeet. Denk aan de tijden, hoe laat start de bijeenkomst en hoe laat eindigt het? Ook de locatie is erg belangrijk, mensen kijken het eerst naar de locatie, waar vind het plaats? Wie komt er optreden of welke beroemde mensen zullen er aanwezig zijn? Al deze informatie is van groot belang. Zorg er dus voor dat je de basisinfo vanaf het begin invult.
Stap 2: Zorg voor afbeeldingen of filmpjes
Wanneer je alle info bij elkaar hebt verzamelt is het tijd om wat afbeeldingen en eventueel video’s te posten. Een afbeelding of video kan een beter beeld geven van hoe het evenement er zal gaan uitzien. Wat ook veel festivals doen is een timetable maken, dit is een overzicht van alle artiesten die komen optreden en op welke tijden.
Maak de afbeeldingen zo aantrekkelijk mogelijk zodat het er heel gezellig uit ziet! Het is aan te raden om wekelijks iets nieuws te plaatsen tot het evenement begint.
Stap 3: Nodig mensen uit
Wanneer je de pagina goed gevuld hebt met allerlei info en mooie afbeeldingen, is het tijd om mensen te gaan uitnodigen! Dit betekent dat je een online uitnodiging verstuurd. Mensen krijgen een melding van de uitnodiging en hebben vervolgens de keus om te klikken op “aanwezig” , “geïnteresseerd” of op “niet-geïnteresseerd”.
Hoe meer mensen op aanwezig of op geïnteresseerd gaan klikken hoe populairder je evenement lijkt.
Wanneer iemand ziet dat er veel mensen aanwezig staan op een fb-evenement, dan zijn ze eerder geneigd om ook op “aanwezig” te klikken. Dit komt omdat het event succesvol lijkt te worden!
Stap 4: Maak een win-actie
Zodra je merkt dat er veel mensen naar het evenement gaan komen, kan je een win-actie organiseren. Mensen vinden het altijd leuk als ze iets kunnen winnen, bovendien creëer je dankzij de winactie meer bekendheid! Denk bijvoorbeeld aan een gratis fles weggeven. Flessen zijn duur dus mensen zijn blij als ze zo iets kunnen winnen!
Stap 5: Laat je Facebook event promoten
Tegenwoordig zijn er heel veel organisaties die verschillende mensen zoeken die voor hen het evenement willen promoten tegen betaling.
Vaak gaan ze opzoek naar mensen met een groot bereik op Facebook of Instagram, denk aan meer dan 1000 volgers. Zulke mensen kunnen heel gemakkelijk jouw evenement gaan promoten!
Ook is het slim om ook op Facebook het evenement bekend te maken! Hoe meer social media kanalen je gebruikt hoe meer bekendheid je zal krijgen.
Heb je al deze stappen geprobeerd en lukt het je maar niet om je evenement succesvol te krijgen? Neem dan eens een kijkje op een online webshop, er bestaan namelijk online webshops die ervoor kunnen zorgen dat jouw “interesse” en “aanwezig” teller omhoog gaat in no-time! Daarnaast kan je ook eenvoudig Facebook likes kopen.