meer twitter volgers krijgen gratis

Gratis Twitter Volgers

Gratis Twitter volgers krijgen, het hoeft niet lastig te zijn! 

Wil jij jouw Twitter account laten exploderen, maar heb je geen budget om uit te geven aan betaalde promoties of nep-volgers? Dan zijn er alsnog genoeg mogelijkheden om gratis twitter volgers te krijgen. In deze blog bespreken we wat de voor- en nadelen van gratis Twitter volgers zijn en geven we je genoeg ideeën om meer gratis Twitter volgers te krijgen.

De voor- en nadelen van gratis Twitter volgers

Wanneer je serieus aan de slag gaat met je Twitter account, is het natuurlijk het doel om zoveel mogelijk geïnteresseerde volgers op te bouwen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen; zowel betaald als gratis. In deze blog gaan we enkel dieper in op gratis Twitter volgers, en laten we de betaalde mogelijkheden buiten beeld.

Het woord gratis verklapt het al een beetje, maar gratis volgers houdt in dat je geen geld hoeft uit te geven om te groeien in volgers. Het enige wat het kost is tijd, geduld en inzet.

De voordelen van gratis volgers:

  • Je bouwt een diepere connectie op met je volgers.
  • De gebruikers die je volgen zijn oprecht geïnteresseerd in jouw content.
  • Je ontwikkelt jezelf op sociaal gebied door de uren die je in het platform steekt.
  • Je bent geen geld kwijt mocht je besluiten om het Twitter account op te schorten.

De nadelen van gratis volgers:

  • Het kan lang duren voordat volgers jouw account te zien krijgen in het algoritme.
  • Je moet veel tijd steken in het maken van originele content.
  • Zonder een goede contentstrategie, wordt het lastig om te groeien en een hogere betrokkenheid te creëren.

Welke methode (gratis of betaald) er het beste bij jouw account past, hangt af van de tijd en moeite die je er in wilt steken. Er is geen slechte of goede manier en je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om zowel de gratis tactieken die hieronder zijn beschreven te gebruiken als de betaalde mogelijkheden.

Tips voor gratis Twitter volgers

Alhoewel er geen geheime formule is om meer gratis Twitter volgers te krijgen, zijn er heus wel dingen die je kunt doen om jouw account beter zichtbaar en aantrekkelijker te maken. De onderstaande tactieken zorgen dat je meer betrokken raakt met je volgers en sneller nieuwe profielen aantrekt. Welke zet jij binnenkort in?

Wat zijn jouw doelen?

Een tip die niet direct voor gratis Twitter volgers zullen zorgen, maar wel heel erg belangrijk is!

Voordat je aan de slag gaat met het maken en plaatsen van content, is het belangrijk om je doel voor dit platform op papier te zetten. Dit helpt je later niet alleen met het maken van een sterke contentstrategie, je kunt er ook altijd op terug kijken wanneer het even tegenzit. 

Beschrijf op een A4’tje de volgende dingen:

  • Welke doelgroep wil ik bereiken met mijn content op Twitter?
  • Waar wil ik mijn volgers uiteindelijk naartoe sturen (een website, ander social media platform)?
  • Wat is mijn doel voor Twitter? Wil ik meer klantencontact genereren, mijn doelgroep bewust maken van mijn producten, of met gelijkstemmende in contact komen om te discussiëren over relevante onderwerpen? 
  • Hoeveel tijd ga ik wekelijks spenderen in mijn Twitter account?
  • Ben ik de enige die toegang heeft, of zijn er nog anderen die ook op het account mogen tweeten, reageren en toegang heeft tot de inbox?

Door al deze vragen te beantwoorden, stel je voor jezelf gemakkelijker doelen met betrekking tot het platform, jouw content en aantallen volgers. 

Maak een contentstrategie

Zoals wij hierboven al eerder vermelden, is het hebben van een goede contentstrategie een absolute must wanneer je gratis Twitter volgers wil krijgen. Onze tip is om hiervoor te werken met een contentkalender die je 1x in de maand opstelt. In een Excelbestand zet je de dagen en tijden waarop je wil tweeten, wat voor soort type tweet het is (denk aan promotie, lifestyle, tips, engagement), welke tekst/foto/video er bij moet worden geplaatst en welke 3 hashtags je toevoegt. 

Op deze manier zorg je dat je een goede balans houdt in het type content dat je plaatst en gebruikers niet verveeld raken. Door af te wisselen met verschillende type tweets zie je al snel wat jouw doelgroep het aantrekkelijkst vindt en kun je daar op in spelen. Daarbij zorgt dit voor een goede stok achter de deur, alle content is eigenlijk al gemaakt, dus het enige wat je nog hoeft te doen is het te plaatsen. 

Zorg dat je profielbeschrijving in orde is

Hoe vaak wij wel niet Twitter accounts tegenkomen met een slechte (of zelfs geen) profielbeschrijving is echt schrikbarend. Je profielbeschrijving is erg belangrijk, het moet voor een gebruiker in één oogopslag te zien zijn of jij interessant bent of niet. Een goede profielbeschrijving bestaat uit een korte bio waarin je vertelt wie je bent en/of wat je doet, een profielfoto en een omslagfoto die aantrekkelijk werkt. 

Wanneer je dit niet doet, kan je account als onbetrouwbaar worden gezien. Een reden voor veel gebruikers om je niet te volgen.

De kwaliteit van je tweets

Je moet niet beginnen met ‘tweeten om het tweeten’. Lever continu kwalitatieve content af en plaats niet iets om maar online aanwezig te zijn.

Om ervoor te zorgen dat mensen je vanuit interesse volgen, is het hebben van hoge kwaliteit tweets erg belangrijk. Wees kritisch op je spelling en laat eventueel een vriend of collega de tweets die je maakt nalezen. Op deze manier weet je zeker dat de boodschap die jij over wil laten komen in lijn staat met de tweet. Zorg daarbij dat de links die je in de tweet plaatst veilig en makkelijk te gebruiken zijn, het laatste waar jij op zit te wachten is gezeur om een slechte website die je benoemt. 

Zorg voor originele content

Stel jezelf de vraag waarom gebruikers jouw account boven die van anderen moeten volgen. Door het bedenken en plaatsen van originele content, zorg je dat gebruikers de eerste willen zijn die jouw tweets zien en verspreiden.

Enkele originele content ideeën voor op Twitter:

  • Maak een infographic
  • Geef je verhaal een gezicht; laat een medewerker, partner of collega aan het woord
  • Het begrip van de week; leg een moeilijk begrip uit binnen jouw vakgebied
  • Gebruik quotes om je doelgroep te inspireren
  • Deel feitjes en weetjes, het liefst met een choquerend effect

Gebruik de trending topics

Twitter plaatst tweets die over trending topics gaan, bovenaan de tijdlijn van gebruikers. Kijk dagelijks in deze lijst (te vinden onder de zoekfunctie) en bedenk of je een connectie kunt maken tussen jouw interesses en het trending onderwerp. Let er wel op dat het relevant en informatief moet blijven voor jouw doelgroep en niche. Wanneer je te ver buiten je kader gaat kan dit resulteren in minder, in plaats van meer volgers.

Stel vragen en maak polls

Door middel van polls en vragen blijf je in contact met jouw doelgroep. Deze connectie valt bij andere gebruikers op en kan een goede reden zijn tot volgen. Zodra er een volger reageert op jouw tweet, zal dit daarnaast ook met derden worden gedeeld. Om deze reden maken accounts waar er veel op tweets gereageerd wordt, meer kans om sneller gratis Twitters volgers te ontvangen.

Je kunt vragen en/of polls maken over spraakmakende onderwerpen binnen jouw vakgebied, maar ook simpelweg aan je volgers vragen wat ze graag op jouw account willen zien. Dit is een makkelijke manier om meer inzicht te krijgen in de behoeften van jouw doelgroep.

Reageer daarnaast ook op tweets van anderen die interessant zijn voor jouw doelgroep. Zo kunnen gebruikers die je nog niet kennen, inzien dat jij ook vakkundig binnen de niche bent. Een reden voor hen om op jouw account te klikken en wellicht zelfs te volgen.

Plan je tweets in

Twitter zelf vindt het erg belangrijk dat een account actief is en consistent tweet. Wij begrijpen dat je niet de gehele dag denkt aan het tweeten op Twitter, maar toch is deze consistentie wel erg belangrijk om te groeien. Een goede oplossing hiervoor is het werken met een online planner. 

Verschillende websites en software zoals Hootsuite en Tweetdeck werken met Twitter. Aan de hand van jouw vooraf gemaakte contentkalender kun je alle foto’s, video’s, teksten en hashtags in één keer invoeren, waarna het platform de tweets zelf voor je plaatst. Zo wordt er tijdens je vakantie of wanneer je ziek bent, alsnog content gedeeld op jouw account. Super handig!

Maak gebruik van je andere kanalen

Gebruik je naast Twitter ook nog andere social media kanalen? Deel dan niet op alle platformen exact dezelfde content en zorg dat er een reden voor mensen is om je overal op te volgen. Naast dat dezelfde content voor kijkers erg saai is, werkt sommige type content beter op het ene platform dan het andere. 

Daarnaast is het ook goed om je social media linkjes duidelijk te laten zien op je website, in je digitale nieuwsbrief en ook op andere kantoormaterialen zoals visitekaartjes.

Wil jij ook weten welke betaalde mogelijkheden er zijn om meer Twitter volgers te krijgen? Wij hebben onlangs ook en andere blog geschreven over het groeien in Twitter volgers. Klik hier om meer ideeën op te doen en meer te leren over Twitter! 

Laat een reactie achter

Scroll naar boven