Tegenwoordig zijn Influencers niet meer weg te denken van social media. Een Influencer is iemand met veel volgers, die mensen als een voorbeeld beschouwen. Dit kan om een beroemd persoon gaan of om iemand die bijvoorbeeld hele mooie foto’s van zichzelf in bepaalde kleding post en daardoor bekend is geworden. Hoe mooier de foto’s, hoe meer succes de Influencer heeft. Merken en bedrijven spelen hier maar al te graag op in. Wanneer iemand met veel volgers reclame maakt voor een merk of bedrijf, kan de bekendheid van dat bedrijf snel en drastisch toenemen. Maar hoe word je zelf een Influencer?
Bepaal wat jou uniek maakt
Als je besluit Influencer te willen worden, moet je een Unique Selling Point (USP) hebben voor je Instagram-kanaal. Dat betekent dat je anders dan anderen moet zijn, zodat je opvalt. Bepaal wat jou uniek maakt, hoe je foto’s eruit moeten zien en op welke manier je je foto’s zo goed mogelijk bewerkt. Het kan een goed idee zijn om één soort stijl of filter te kiezen op je Instagram-account, zodat alle foto’s het geheel lijken van één collectie. Op die manier straal je professionaliteit uit. Daarnaast is het van belang om regelmatig nieuwe foto’s te posten en interactie met je publiek uit te lokken. Dit zorgt doorgaans voor extra Likes en reacties.
Blijf jezelf
Omdat er al vrij veel mensen op social media als Influencer gezien worden, is het belangrijk dat je hen niet compleet na doet. Blijf te allen tijde jezelf, want daarmee bind je uiteindelijk de meeste mensen aan je. Vermijd dat je als Influencer oppervlakkig wordt en alles voor de Likes doet. Laat de wereld juist zien wie jij echt bent en wat jij te bieden hebt. Op de lange termijn zal dat je veel meer succes opleveren!