Blauwe vink TikTok

Blauwe Vink TikTok: Hoe Te Krijgen?

Blauwe vink TikTok

Hoe krijg je het felbegeerde blauwe vinkje op TikTok

Plaats je wekelijks voldoende content, heb je al een mooi aantal volgers bereikt en ben je al enkele keren viral gegaan? Dan begin je jezelf vast langzaam af te vragen wanneer je dat felbegeerde blauwe vinkje op TikTok krijgt. Het kan natuurlijk ook zijn dat je nog je volgers aan het opbouwen bent, en gewoon wilt weten hoe dat nou precies werkt met die blauwe vink. Veel mensen in die positie kopen TikTok volgers om de kans op een blauwe vink te vergroten.

In elk geval gaan we in deze blog bespreken wat onder andere de blauwe vink op TikTok inhoudt. Daarnaast kijken we naar wanneer je er een krijgt. En vervolgens hoe je jouw felbegeerde blauwe vink op TikTok kunt aanvragen.

Wat houdt het blauwe vinkje op TikTok in?

Wanneer je het blauwe vinkje naast een TikTok accountnaam ziet staan, betekent dit dat het account in kwestie is geverifieerd. Een geverifieerd account op TikTok is gecontroleerd door TikTok zelf, waarbij er is gekeken of de maker van het account daadwerkelijk is wie zij of hij zegt dat ze zijn. Vaak zie je deze verificatiebadge (zo noemt TikTok het graag) bij accounts met veel volgers, beroemdheden of grote zakelijke accounts.

De verificatiebadges op TikTok helpen niet alleen kijkers met het identificeren van betrouwbare accounts, ook de geverifieerde accounts zelf hebben er baat bij. Het helpt hen vertrouwen op te bouwen bij hun volgers en voegt een belangrijke laag van duidelijkheid toe binnen de TikTok-community. 

Heeft een account een blauwe vinkje op een andere plek, zoals op de foto of in de bio, dan is het een neppe blauwe vink. Deze is er dan zelf door de maker van het account ingezet, wat het geen geverifieerd account maakt. De enige die verificatiebadges uitdeelt is TikTok zelf.

Wanneer krijg je een blauw vinkje op TikTok?

Om een geverifieerd account op TikTok te krijgen, moet je voldoen aan enkele criteria. Er wordt niet specifiek gekeken naar het aantal volgers dat je op jouw account hebt, al helpt het wel met het verkrijgen van een blauwe vink op TikTok. 

Enkele standaard accountvereisten die TikTok in overweging neemt bij de verificatie zijn:

  • Authentiek: het account vertegenwoordigt een echte persoon, een echt bedrijf of een echte entiteit.
  • Actief: je moet in de afgelopen 6 maanden 1x zijn ingelogd.
  • Compleet: het account moet openbaar zijn, een profielfoto hebben, een ingevulde bio hebben, minstens 1 video hebben geüpload en een naam bevatten.
  • Veilig: je moet meervoudige authenticatie hebben ingeschakeld met een geverifieerd e-mailadres. 
  • Richtlijnen: de video’s die geplaatst zijn op het account moeten voldoen aan de community richtlijnen en gebruiksvoorwaarden van TikTok.

Verder wordt er gekeken naar inhoudelijke punten zoals:

  • De dagelijkse groei van volgers;
  • kijktijd groei;
  • virale inhoud.

Wanneer je een verificatiebadge van TikTok hebt gekregen, kan deze op elk moment en zonder enige kennisgeving weer worden verwijderd. Vaak is er dan sprake van een gebruikersnaam die gewijzigd is, het accounttype dat aangepast is of een account dat zich niet aan de richtlijnen van TikTok houdt.

Blauw vinkje TikTok aanvragen

Momenteel is het in Nederland nog niet mogelijk om zelf een blauw vinkje op TikTok aan te vragen. Hier loopt TikTok in vergelijking tot Instagram en Twitter mee achter. De enige manier waarop je een blauw vinkje op TikTok kunt krijgen is door op te vallen met unieke en entertainende content.

Het team dat verantwoordelijk is voor deze verificatiebadges is het Creator Launch Team. Je kunt hen niet mailen of iets dergelijks. Je zult dus echt voldoende op het platform zelf moeten opvallen. Wanneer je in aanmerking komt voor het blauwe vinkje, zul je een mail ontvangen van het platform zelf.

In andere landen is het al wel mogelijk om zelf verificatie aan te vragen, mocht dit binnenkort ook in Nederland kunnen, zijn dit de stappen die je moet volgen:

  1. Open de TikTok app en klik onderin op je profiel. 
  2. Klik nu rechtsboven op je menu knop (dit zijn de 3 streepjes). 
  3. Klik op Instellingen en privacy.
  4. Vervolgens vind je onder het knopje account de verificatie knop. 
    1. Met een zakelijk account, kun je alleen zakelijke verificatie verzoeken.
    2. Met een persoonlijk account, kun je persoonlijke en instellingsverificatie verzoeken.
  1. Volg de stappen in de app om de verificatiebadge aan te vragen.

Kun je het blauwe vinkje op TikTok kopen?

De blauwe vink van TikTok kopen? Nee helaas kan dat niet, net zoals bij Twitter en Instagram is de verificatiebadge niet te koop. Een TikTok vink moet je verdienen vanuit het Creator Launch Team, en kun je dus niet afkopen. 

Alle websites die zeggen dat ze dit kunnen, moet je zien als onbetrouwbaar. Waarschijnlijk is dit een manier om jouw account te hacken, of betaal je voor een blauw vinkje op TikTok die later weer door het platform zelf verwijdert wordt. Het heeft meer nut om dit geld in een goede ringlight, bewerk app of camera apparatuur te steken.

Tips blauwe vink TikTok

Opvallen, daar draait het dus om wanneer je graag een blauw vinkje op TikTok wil krijgen. Wij hebben de beste tips voor jou op een rijtje gezet zodat je snel aan de slag kunt met je content. Niet alleen zul je hierdoor sneller in volgers en likes groeien, je hebt ook hierdoor sneller de mogelijkheid om het blauwe vinkje op TikTok te bemachtigen.

Gebruik populaire liedjes en volg trends

Wanneer jouw video een populair geluid of nummer bevat, is de kans groter dat jouw video meer bereik krijgt. Doordat gebruikers vaak zoeken op populaire geluiden (om zelf ook viraal te gaan), zal jouw al opgenomen video met dat geluid steeds hoger op de For You page verschijnen. TikTok denkt dan namelijk dat veel mensen dat geluid leuk vinden, en pushen daarom video’s met dat geluid extra omhoog in het algoritme. 

Weet je niet welke geluiden of muziek er momenteel trending is? Ga dan in de app via geluiden naar ontdekken en voila! Hier vind je alle populaire geluiden gesorteerd op categorie. Super handig! 

Gebruik de 3 seconden regel

Wanneer je een video op TikTok upload, zet het algoritme deze direct (voor korte duur) bij enkele gebruikers op de For You pagina. Zo ziet TikTok of gebruikers geïnteresseerd zijn in jouw video, en bekijken ze of deze video leuk genoeg is om ook met anderen te delen. 

Dit doen ze door de kijkerstijd te controleren. Plaats jij een video van 1 minuut waar kijkers bij 10 seconden al afhaken, dan maakt jouw video weinig kans om verder door het algoritme gedeeld te worden. TikTok denkt dan namelijk dat jouw video saai is en er niet voor zorgt dat gebruikers langer op de app blijven kleven. 

Je voorkomt dit door te werken met de 3 seconden regel. Zorg dat de eerste 3 seconden van jouw video leuk, entertainend of schrikbarend zijn, waardoor kijkers in plaats van door te scrollen bij jouw video blijven hangen. Zorg dat je dit op een paar punten tijdens de video aanhoudt, zodat kijkers absoluut tot het einde van de video willen blijven kijken.

Plaats consistent en boeiende inhoud

Probeer je video’s zo op te sparen dat je elke dag wel 1 video met je doelgroep deelt. Op deze manier ziet TikTok dat je een actieve gebruiker bent die veel tijd in de app stopt. Dit houdt daarentegen niet in dat je lukraak maar wat video’s op moet nemen en plaatst. Hoogwaardige en boeiende video’s zijn belangrijk om op te vallen bij het Creator Launch Team.

Zet hashtags slim in om je bereik te vergroten

Met een aantal viral video’s in je zak is de kans groter dat je door het Creator Launch Team uitgekozen wordt. Naast populaire liedjes en het volgen van trends, hebben hashtags een grote invloed op het bereik van je video. 

Hashtags helpen bij het makkelijk vindbaar maken van jouw video’s. Gebruikers zoeken vaak in de zoekbalk op bepaalde hashtags om bij de juiste soort video’s uit te komen. Gebruik deze kennis slim, en onderzoek de viral hashtags binnen jouw niche. Zorg bij het uitzoeken dat je wel hashtags kiest die passen bij de video zelf. Anders kan jouw hashtaggebruik nog wel als vervelend worden gezien en komen jouw video’s niet bij de juiste doelgroep aan.

Voorbeelden van algemene populaire hashtags:

  • #fy #fyp #foryou: deze hashtags gebruiken mensen om sneller op de For You pagina te komen.
  • #………challenge: door specifieke challenge namen in je beschrijving te zetten kunnen mensen jouw grappige video’s sneller vinden.
  • #viral: uit onderzoek is gebleken dat gebruikers die deze hashtags gebruiken sneller op de For You pagina komen.

Vergeet niet om ook relevante hashtags voor jouw eigen pagina hier aan toe te voegen en plaats elke video tussen de 4 en 6 hashtags.

Laat je verifiëren op andere platforms

Het hebben van een verificatiebadge op andere platformen zoals Instagram en Twitter vergroot de kans dat je deze ook krijgt op TikTok. Het voordeel hieraan is dat deze verificatiebadges makkelijker op deze platformen te behalen zijn, en dat je ze zelf kunt aanvragen. Ga hier dus direct mee aan de slag, om jouw kansen op een blauwe vink op TikTok te vergroten. Je kunt altijd content (zonder watermerk) van TikTok op andere platformen plaatsen om minder tijd kwijt te zijn. 

Al met al genoeg informatie om mee aan de slag te gaan! Wil jij meer informatie over het groeien op TikTok? Bekijk dan ook eens deze blog, waarin we bespreken hoe je jouw aantal volgers op het platform vergroot. Probeer onze geheim tools!

Laat een reactie achter

Scroll naar boven