Evenement promoten

Ben jij iemand die een event organiseerd? En wil je graag een evenement op Facebook promoten? Met onze producten is dat zeer eenvoudig. Wil je dat er meer mensen geïnteresseerd zijn, of dat er meer mensen komen? Beide is mogelijk!

Toont alle 3 resultaten

Wat is een Facebook evenement?

evenement op facebookEen Facebook evenement is een pagina die je kan aanmaken voor als je een happening gaat organiseren. Op deze pagina kan je allerlei informatie kwijt over het feest/bijeenkomst/etc…
Ook kunnen mensen aangeven of ze aanwezig zullen zijn of dat ze geïnteresseerd zijn in het gebeuren.
Wanneer je veel mensen hebt die op aanwezig/geïnteresseerd hebben geklikt, dan lijkt het al gauw een groot succes te worden.
Zou jij zelf naar een festival/beurs/workshop gaan wanneer je op Facebook ziet dat er maar 5 mensen op aanwezig staan?
Wil jij graag dat jouw happening een succes lijkt?
Koop dan bij ons de hier bovenstaande producten! Deze levertijd is super snel.

 

Facebook evenement promoten

Wanneer mensen zien dat er veel mensen naar een feestje gaan of geïntereseerd zijn dan denken ze al snel dat het super gezellig gaat worden.
Hoe meer mensen er aanwezig zullen zijn op het event hoe groter het feest lijkt!
Laat je Facebookevent populair lijken door het bestellen van één of meerdere producten die hierboven staan.

 

4 tips om je Facebook evenement te promoten

Voor het bereiken van mensen wordt social media tegenwoordig actief ingezet. Omdat haast iedereen zich tegenwoordig online bevindt, is dat de makkelijkste manier om mensen te bereiken. Facebook speelt daarop in door het voor mensen en bedrijven mogelijk te maken om advertenties in te stellen. Op die manier worden diverse Facebookpagina’s, -berichten en -evenementen gepromoot. Natuurlijk zijn er verschillende manieren mogelijk om dat promoten aan te pakken. Om je op weg te helpen hebben we drie waardevolle tips voor je verzameld voor het promoten van een evenement via Facebook. Lees je mee?

 

Tip 1: Gaan of interesse kopen voor je Facebook evenement

facebook evenement gaat interesseVoordat je overige promotie overweegt, is het slim om eerst Gaan te kopen of Interesse te kopen. Als er een schaap over de dam is volgen er meer, en dat werkt bij een evenement net zo. Jouw feestje ziet er namelijk een stuk aantrekkelijker uit wanneer je teller al bijvoorbeeld 100 of 200 aangeeft en niet 12. Eerst kopen, en daarna eventueel verder promoten. Zo ben je onderaan de streep een stuk minder geld kwijt. Goedkoop je evenement promoten? Voer dan eerst tip 1 uit en daarna eventueel pas tip 2.

 

Tip 2: Bedenk welke informatie je wilt delen

Een kort, duidelijk en vooral aantrekkelijk bericht samenstellen om je evenement te promoten, is essentieel. Wanneer iemand jouw Facebookadvertentie leest, moet het hem of haar aansporen om in actie te komen. Is het je bedoeling om bezoekers te trekken? Geef hen dan het gevoel dat jouw evenement voor hen waardevol is en dat zij welkom zijn. Daarbij is het belangrijk om niet te veel informatie in één bericht te stoppen en duidelijk te blijven. Je kunt mensen beter nieuwsgierig maken, zodat ze vervolgens naar je website gaan of contact met je opnemen voor meer informatie. Op die manier komen mensen al een stap dichter naar jouw doel en is de kans groter dat zij actie ondernemen.

 

Tip 3: Bedenk wie je wilt bereiken

Maar wie zijn die mensen precies die jij wilt bereiken met je promotie op Facebook? Is jouw evenement bedoeld voor een specifieke groep mensen, dan is het fijn dat Facebook jouw advertentie alleen aan hen laat zien. Daarmee voorkom je dat je al je geld uitgeeft aan jouw advertentie, terwijl deze alleen aan mensen wordt weergegeven die geen interesse hebben. Bedenk daarom goed wie je doelgroep is en stel dit in bij het aanmaken van je advertentie. Dan weet Facebook aan wie zij je advertentie moeten laten zien en krijg je waar voor je geld wanneer mensen bij je bericht betrokken raken.

 

Tip 4: Bepaal hoeveel geld je wilt uitgeven

looptijd en budget promoten evenementStaat je advertentie helemaal klaar? Dan is het tijd om een budget te kiezen. Ondanks dat je bij Facebook vooraf betaalt, is het mogelijk om gedurende de looptijd van de advertentie te bepalen hoe er met je geld wordt omgegaan. Wil je het budget verhogen of verlagen? Of kies je direct voor een hoger bedrag en bekijk je vervolgens graag per dag of het wel de gewenste resultaten oplevert? Het is mogelijk om een budget per dag te kiezen of een totaalbedrag voor de gehele looptijd. Gebaseerd op de grootte van de gekozen doelgroep en het aantal mensen dat je met je advertentie wenst te bereiken, bepaal je je budget. Facebook geeft daarbij direct een schatting van wat je kunt verwachten.

Wil je de cijfers stimuleren en beïnvloeden, en je evenement nog aantrekkelijker maken, dan raden we je aan om ‘gaat‘ te kopen of ‘geïnteresseerd‘ te kopen. Bovenaan deze pagina hebben we de producten staan met de prijzen.